old

Alla inlägg den 29 juli 2007

Av old - 29 juli 2007 11:40

I fredags så flyttade jag ur min gamla lägenhet. Satte ut en annons på blocket på min gamla soffa då jag beställt en ny så jag lämnade den gamla i lägenheten i hopp om att nån skulle köpa den. Tog vell inte mer än 15-20 minuter efter annonsen kom ut på blocket så var soffan såld och jag nöjd (än så länge).


Vi bestämde att igår (lördag) så skulle han komma och hämta soffan och jag förklarade för honom att det var 2 trappor upp så den måste bäras en bit och det var inga problem.


Efter jobbet så cyklar jag bort till min gamla lägenhet där vi hadde bestämt träff utanför så han kunde få sin soffa han köpt. Väl framme så möts jag utav en större karl samt hans fru som kom ifrån thailand eller kina eller nått liknande som var max en meter lång. Förstår självklart att inte hon kommer kunna bära soffan pga av ja dels hennes längd + att hon var väldigt tanig.  Då vi kommer upp till lägenheten min och han ser soffan så klämmer han snabbt och inte alls blygt ur sig till mig "Ja då är det vell bara att börja bära ner den, ska vi hugga tag?"


Nu till problemet, hur i hela jävla helvete kan man åka och köpa nånting utan att ta med sig bärhjälp då man vet att saken man ska köpa kommer behövas bäras ner för två trappor? Jag blir så jävla förbannad på folk ibland så nu vet ni att om ni ska köpa nånting som är tungt utav mig. Ta med bärhjälp för i helvete och tro inte att försäljaren ska hjälpa dig =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards