old

Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av old - 1 augusti 2007 22:51

Äntligen! Dags att logga ur och hojja in till kaffe huset och glida upp på en whiskey hos mank sen blir det nog lite mer sprit på den stora staden ska ni se!


Går rykten om att Melody MC lirar feta 90 tals hitz på stadshuset ikväll. För er som inte vet vem Melody MC e så får ni dra en goggling eller slö klicka dig in på dom här länkarna och höjja upp volymen ;)


http://youtube.com/watch?v=5D1FHEN_BSI

http://youtube.com/watch?v=_0xXj5Zovng

http://youtube.com/watch?v=pI6ocXghpAM

http://youtube.com/watch?v=0PO1gL1KXyE


Skål och godnatt på er där ute!

Av old - 1 augusti 2007 22:40

För ett väldigt lång tag sen satt vi och funderade hur det kunde komma sig att snooze knappen alltid skjuter på alarmet 9 minuter. Varför inte längre eller kortare? Jag har för mig att vi totalt glömde att kolla upp varför det är så. Så jag vart helt enkelt tvungen att dra ytterligare en googling idag och se där, google kan allt! Här kommer svaret:


"A: By the time the snooze feature was added in the 1950’s, the innards of alarm clocks had long been standardized. This meant that the teeth on the snooze gear had to mesh with the existing gear configuration, leaving engineers with a single choice: They could set the snooze for either a little more than nine minutes, or a little more than 10 minutes. But because reports indicated that 10 minutes was too long, allowing people to fall back into a 'deep' sleep, clock makers decided on the nine-minute gear, believing people would wake up easier and happier after a shorter snooze. We’d tend to disagree with that logic, but, then, we must be in the lazy minority. Although today’s digital clocks can be programmed to have a snooze of any length, most stick with nine minutes because that’s what consumers expect."


Av old - 1 augusti 2007 22:14

Är ute efter en andra telefon som jag kan använda då jag inte orkar bära med mig min Blackberry 8800 och hittade O2 Cocoon. Riktigt fräsch design och har det jag behöver. Skaplig kamera (2 megapixel) 3G (UMTS), MP3 spelare, FM-Radio.


Får se ifall det blir nått köp framöver då det finns möjlighet att låsa upp dom.


-

Source: http://gadgets.fosfor.se - http://shop.o2.co.uk/phone/o2/cocoon/

Av old - 1 augusti 2007 20:04

Snubbarna på Mac Buisness Unit har knåpat ihop en ny version utav Remote Desktop för OS X vilket jag uppskattar väldigt mycket. Den förra versionen gick knappt att använda då den buggade nå fruktansvärt och kunde crasha lite då och då.


Jag hittade ett alternativ som heter TSclientX som iofs funkar helt ok förutom att jag måste köra den genom en X11 seasson. 


Remote Desktop Connection Client 2.0 är fortfarande bara en beta men fungerar än så länge helt felfritt.


Läs mer om betan på deras devlopment blogg.. Ni hittar betan för nerladdning på Microsoft's sida.

Av old - 1 augusti 2007 19:00

Jag har letat länge efter ett fräscht nyckelskåp att ha nycklar i vid hallen. Hittade ett i ek på Bomagasinet men kom aldrig riktigt överens med hur det såg ut. Så idag på jobbet efter några timmars goggling så hittade jag designern Jaime & Mark som gjort dom här riktigt fräscha nyckel hängarna.


Ni hittar dom på Generate för en bra peng.


Av old - 1 augusti 2007 15:07

Fruktansvärt clean lampa. Den kommer ifrån FlukeCollective.com och kostar endast 630$ + frakt. Som hittat! Känner du för att köpa den till mig så är det bara att skriva en kommentar med din mail så får du ett mail utav mig omgående med min nya adress dit lampan ska skickas.

-

Source: FlukeCollective


Av old - 1 augusti 2007 14:49

Jag använder mobilen för mycket :X

Av old - 1 augusti 2007 14:11

Hah! JmE är med i tidningen för att han fyller 25! Hårt gjort. Diggar även att det står "JmE" hahaha. Grattis iaf mannen =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards